loading...
تدریس الکترونیکی ومجازی (( دوره متوسطه اول))
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
دانلود20سوال چهارگزینه ای عربی هفتم از دروس 14-15-16 0 1759 farah
~~دانلود~~20سوال چهارگزینه ای عربی هفتم از دروس 14-15-16 0 889 farah
نمونه سوال پیام آسمانی هفتم از درسهای 9-10-11 0 1947 farah
سوال قران هفتم در بهمن ماه 92 از درس 6 -8 -7 0 812 farah
نمونه سوال عربی هفتم 0 1769 farah
نمونه سوال عربی هفتم در ترم دوم به دو صورت 0 1915 farah
سولات عربی سوم راهنمایی در دی ماه 90 0 591 farah
سوالات قران سوم راهنمایی در دی ماه92 0 619 farah
سوالات قران سوم راهنمایی در دی ماه92 0 496 farah
پاورپوینت درس پنجم قرآن پایه ی هفتم(متوسطه اول) 1 994 farah
نمونه سوال عربی هفتم قسمت 2 0 893 farah
سوالات میان ترم عربی هفتم 0 752 farah
پاور پونت عربی هفتم درس 8 - 0 890 farah
سوالات نیم ترم اول عربی سوم راهنمایی 0 544 farah
پاور پوینت درس 9 عربی هفتم 0 1035 sayedmozaffar
نمونه سوال عربی سوم راهنمایی 0 745 sayedmozaffar
پاور پوینت درس 8 عربی هفتم 0 814 sayedmozaffar
مجموعه سوالات امتحاني کتاب پيام هاي آسمان پايه اول متوسطه (هفتم) 0 1867 sayedmozaffar
فیلم ها ونرم افزار های کمک آموزشی 0 938 sayedmozaffar
فیلم ها ونرم افزار های کمک آموزشی 0 706 sayedmozaffar
سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 636 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

کاروان می آید از شهر دمشق
بر سر خاک شه سلطان عشق
کاروان با خود رباب آورده است
بهر اصغر شیر و آب آورده است
کاروان آمد ولی اکبر نداشت
ام لیلا ، شبه پیغمبر نداشت
کاروان آمد ولی شاهی نبود
بر بنی هاشم دگر ماهی نبود

بسوز اي دل که امروز اربعين است
عزاي پور ختم المرسلين است
قيام کربلايش تا قيامت
سراسر درس، بهر مسلمين است
اربعين حسيني تسليت باد

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 798 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (1)

استاد عبدالباسط
 
 
 
زندگینامه

متن حاضر گزیده ویرایش شده ای از یك مصاحبه با استاد عبدالباسط می باشد، كه به صورت زندگینامه خود نوشت تنظیم شده است.

من" عبدالباسط محمد عبدالصمد" از قریه ارمنت كه حالا مبدل به شهر شده از توابع استان قنا در جنوب مصراست؛ فاصله ارمنت با قاهره تقریباً 700 كیلومترمی باشد. من در سال 1349 هجری قمری،( 1307 هجری شمسی) به دنیا آمدم .

در ده سالگی قرآن را حفظ نمودم. عاشق قرآن بودم و از خدا آرزو می كردم كه یك قاری مشهور بشوم. من برای شنیدن قرآن، مسافت زیادی را پیاده طی می كردم؛ چون در آن زمان در خانه ها رادیو وجود نداشت و فقط قهوه خانه ها رادیو داشتند.

شیخ رفعت و شیخ شعشاعی- دو نفری كه در آن زمان مشهور بودند- در رادیو قرائت قرآن داشتند. شیخ رفعت دو بار در هفته روزهای دوشنبه و جمعه  تلاوت داشت. و ما سه كیلومتر راه را پیاده طی می كردیم تا به صدای شیخ رفعت گوش بسپاریم و برای استفاده از سایر قاریان در جلسات شبانه قرآن شركت می كردیم . من در مكتبخانه های همان روستا قرآن را حفظ كردم . در آن زمان هنوز روستای ما مبدل به شهر نشده بود.

من به پدرم گفتم كه می خواهم علم قرائات را فرا گیرم و قاری مشهور بشوم. پدرم مرا تشویق كرد. اما برادران بزرگترم به دانشگاه الأزهر رفتند و در علوم دیگری تحصیل كردند.

پدرم می خواست مرا به " طنطا" كه ناحیه ای مشهور در علوم قرائات و تعلیم علوم قرآنی بود ببرد، اما شیخی از ناحیه شمال به روستای ما آمد و برای تعلیم علوم قرآنی و قرائات، مردم از او استقبال كردند، كه من هم نزد او رفتم و قرائات سبع را یاد گرفتم. او احساس می كرد كه من علاقمند هستم و توانایی دارم كه قرائات سبع را یاد بگیرم، پس مرا در این امر تشویق می كرد . او قصد آموزش ده قرائت را داشت اما من به فراگیری هفت قرائت قانع بودم . معلم مرا با خود در جلسات شبانه قرآن همراه می برد و تقریباً مرا مثل فرزند خود حساب می كرد.

من قرآن را در ده سالگی و قرائات سبعه را در 12 سالگی و عشره را در 14 سالگی، یعنی همه قرائت های دهگانه را- الحمدلله- آموختم . 

ما علاوه بر حفظ قرآن، در كتاب ها معانی را هم فرا می گرفتیم. چون علم به معانی در رعایت وقف و دیگر قواعد لازم است.

گرچه در مصر دانشكده قرائات قرآنی ایجاد شده ولی هنوز هم چند مكتبخانه در مصر موجود است ولی مسئولین دوباره تشویق  شده اند تا مكتبخانه ها به وضع سابق خود برگردد.

البته مدرسه قرائات هم هست ولی این مخصوص كسانی است كه قرآن را حفظ كرده اند و می خواهند قرائت ها را بیاموزند و این مدرسه وابسته دانشكده زبان ادبیات و عرب به دانشگاه الأزهر است. و قرائت های هفتگانه، دهگانه، چهارده گانه، قواعد قرآن و زبان عربی و به طور كلی علوم قرآنی و علوم وابسته به آن در آنجا تدریس می شود.

من تمام وقت خود را صرف قرآن كرده ام و تمام زندگی ام صرف تعلیم قرآن و جلسات دینی شده است. گرایش من بیشتر به قرائت قرآن و برگزاری لیالی قرآنی و دعوت های شخصی از كشورهای اسلامی و ضبط رادیویی و تلویزیونی و... است.

هنگامی كه 19 سال داشتم در سال 1951 برای اولین بار به قاهره رفتم. و حافظ قرآن بودم و در منطقه"صعید" شهرتی داشتم.  به مناسبت میلاد پیامبر جشنی برپا بود. بعضی ها مرا می شناختند و تمایل داشتند من در بعضی از این مناسبت ها قرآن بخوانم. اما من به علت غربت، و حضور قاریان معروف تردید داشتم. یكی از علما كه مرا می شناخت از من درخواست كرد كه ده دقیقه قرآن بخوانم. من پذیرفتم كه ده دقیقه قرآن بخوانم اما یك ساعت و نیم طول كشید. سبحان الله . توفیقی از جانب خداوند بود و مسجد پر شد از جمعیت، مرتباً از من می خواستند كه باز هم بیشتر بخوانم و من همچنان تلاوت می كردم .

 

روز بعد باز از من خواستند بخوانم و من هم حاضر شدم. بعضی از مسئولین هم بودند كه البته آنها را نمی شناختم. مرا خواستند و گفتند:" اهل كجا هستی"؟

گفتم:" اهل صعید هستم، از روستایی به نام ارمنت."

به من گفتند:" چرا به رادیو نمی آیی شهرت پیدا كنی؟"

گفتم:" من در صعید مشهور هستم."

گفتند:" به جای آن كه در یك منطقه مشهور باشی، در همه دنیا شهرت پیدا می كنی."

گفتم كه باید با دیگران و از جمله پدر مشورت كنم.

به من گفتند: لازم نیست، توكل بر خدا كن و به رادیو بیا. من نیز چون حس كردم كه پیشرفتی برای من  در این كار هست، پذیرفتم . در آن زمان، شیخ الضباع مسئول جلسات قرآنی بود و كتاب هایی در زمینه قرائات و علوم قرآنی نوشته بود، او در علوم قرآنی و قرائت ها مرجع به حساب می آمد. شیخ پس از این كه متوجه شد قرائات سبع را حفظ هستم؛ به من تبریك گفت و وعده داد كه اوقاتی برای قرائت قرآن در رادیو برایم مشخص كند.

از آن پس هر یك ماه یا هر یك ماه و نیم یك بار، در رادیو تلاوت داشتم . نماز صبح را در مقام حضرت زینب(س) می خواندم و بیرون می رفتم و پیاده تا رادیو كه در خیابان علوی بود می رفتم و ساعت 5/6 تا 7 صبح تلاوت قرآن داشتم.

 

در سال 52 بود كه به حج مشرف شدم و برای اولین بار بود كه در همین كشور تلاوت قرآن من روی نوار ضبط شد. البته در تلاوت از برخی قاریان از جمله شیخ مصطفی اسماعیل، مرحوم شیخ شعشاعی و شیخ رفعت نیز تاثیر داشته ام . این یك قاعده است كه هرگاه  قرآن از دل خوانده شود، بر دل هم می نشیند و در خود خواننده هم تأثیر می گذارد. من روش خاصی در قرائت قرآن داشتم كه از كسی هم اكتساب نكرده بودم. كه البته شنیده ام این روش، هم اكنون در مصر، و در سایر كشورها، حتی در مالزی و اندونزی و جاهای دیگر دارای مقلدان فراوانی شده است. من خوشحالم كه كسی از روش من تقلید می كند ولی در عین حال تقلید را تشویق و تأیید نمی كنم، چون عمر تقلید كوتاه است.

و  شخص تقلید كننده از تقلید سایر قاریان خسته خواهد شد.  لازم است انسان برای آن كه بتواند كار قرائت قرآن را ادامه بدهد، شیوه ای برای خود انتخاب كند. 

از طرف دیگر صدا، یك موهبت است و میكروفون، تنها ابزاری است كه صدا را نیرومند می كند و آن را به جاهای دور دست و به گوش شنوندگان بیشتر می رساند، اما صدا باز هم فی نفسه باید زیبا باشد و دارای ارزش خاص خودش.

قاری قرآن می تواند هم داخل یك استودیو به تلاوت بپردازد هم در برابر شنوندگان. بعضی اوقات كه انسان دچار حالت معنوی خاصی می شود ممكن است كه یك ساعتی، ساعت تجلی باشد. گاهی اوقات انسان منسجم است. در آن ساعات، فیوضات الهی وجود دارد. در این اوقات ممكن است در استودیو بخواند و بهتر از هنگامی كه مردم حضور دارند، بشود. در بعضی اوقات برعكس، حضور مردم برای او بهتر است. بنابراین، بستگی به حالت قاری دارد. ساعاتی وجود دارد كه همراه با معنویت است: فرشتگان نازل می شوند و همراه با فیوضات الهی است، گاهی انسان در مسجد تلاوت می كند و احساس می كند كه یك فضای نورانی بر آنجا حاكم است. من خودم یك بار در روضه شریف نبوی قرآن می خواندم، اصلاً  احساس خستگی نكردم.

در آن زمان، مرحوم ملك محمد پنجم، پادشاه مغرب بود و من در آن سفر همراه او بودم. بعد از پایان قرائت قرآن، احمد بنّانی كه از مقامات بلندپایه دربار مغرب بود، آمد و گفت: اعلیحضرت پادشاه از شما می خواهد كه به مغرب بیایید و در آنجا اقامت دائمی داشته باشید و هر چه بخواهید برایتان فراهم می كنند.

 

من در آنجا سوره مزمل را تلاوت می كردم و حالت عجیبی داشتم. گویا در بهشت قرآن می خواندم. به یاد حدیث پیامبر بودم كه فرمود:" بین محراب و منبر من بوستانی از باغ های بهشت است."

این مسئله را انسان باید به خدا بسپارد، بعضی اوقات هست كه انسان به آن توجه ندارد و می فهمد كه فیوضات الهی و معنویت عجیبی در آنجا به داد او می رسد و بعضی اوقات تصمیم می گیرد كه به بهترین وجه بخواند اما بر خلاف تصورش، موفق نمی شود.

 قرائت قرآن در روزها و شب های ماه رمضان، دارای حالات دیگری است.

 

رمضان، دارای زیبایی خاصی است. قرآن در ماه رمضان نازل شده و در آن ماه همواره قرائت می گردد، لذا انسان از قرائت قرآن در ماه رمضان بیشتر لذت می برد تا در اوقات دیگر. البته تحسین قاری، توسط شنوندگان هم موثر است كه البته من الفاظی را كه خارج از حد باشد نمی پسندم.

"الله الله" گفتن با صدای ملایم مقبول است و اشكالی ندارد، اما صداهایی كه بیش از حدّ باشد و همچنین در جای خود به كار نرود، شایسته نیست. مثلاً تحسین در بعضی آیات خوب است. اما تحسین در آیاتی كه مربوط به عذاب است خیلی خوب نیست.

در آیاتی كه ذكر بهشت و نعمتی می شود، تحسین خوب است اما در بعضی جاها حتی معنای آیه قرآنی را نمی فهمند و فریاد می كشند: الله . این از نظر من تحسین نیست. علاوه بر این، من هرگز بلندتر بودن صدای شنوندگان را نسبت به قاری درست نمی دانم و یك محفل آرام را برای قرائت قرآن بهتر می دانم. اگر آرامش باشد بهتر از سر و صداست.

نحوه قرائت قرآن را، هم به صورت ترتیل، هم به صورت تحقیق می پسندم. بعضی ها ترتیل را و برخی دیگر تحقیق را می پسندند و این به عهده انسان است كه گوش دادن به كدام طریق را بپسندند.

فرق بین آن دو در اینست كه:

ترتیل، قرائت سریع است، یعنی به حَدی كه آهنگین نیست.

تحقیق، قرائت آهنگین است كه با صدای خوش و زیبا خوانده می شود.

گفته می شود كه قرائت دارای نت و آهنگ است و نزدیك به موسیقی است. ولی باید گفت كه: خود صدای خوش فی نفسه موسیقی است.

می گویند ابن مسعود در محضر پیامبر قرآن می خواند و پیامبر همواره به او می فرمود: ابن مسعود! برای ما قرآن بخوان. اما در عین حال علاقه داشت كه از دیگران هم قرآن را بشنود.

اصولاً قرآن اگر با صدای نه چندان خوشی هم خوانده شود، فی نفسه باز هم دوست داشتنی است

     بقیه در ادامه مطلب

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 5795 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (1)

قرآن با ترجمه ی منظوم فارسی

(قرآن به شعر)

شاعر: امید مجد

چاپ بیست و هفتم

 FunSara.Com | فان سرا دات کام

زمان کل: ۳۵ ساعت و ۱۹ دقیقه

هر بخش تقریبا شامل ۳ جزء می باشد

دانلود بخش اول (حجم: 22.8MB)              دانلود بخش دوم (حجم: 22.6MB)

    دانلود بخش سوم (حجم: 25.2MB)             دانلود بخش چهارم (حجم: 23.4MB)

 دانلود بخش پنجم (حجم: 22.7MB)             دانلود بخش ششم (حجم: 22.1MB)

  دانلود بخش هفتم (حجم: 24.2MB)           دانلود بخش هشتم (حجم: 24.8MB)

دانلود بخش نهم (حجم: 31.7MB)               دانلود بخش دهم (حجم: 18.9MB)

(Download Server: 4Shared     Format: Mp3     Archive Type: RAR)

 
سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 988 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (2)

 

 

 


باز محرم شدو دلها شکست از غم زینب دل زهرا شکست

باز محرم شد و لب تشنه شد از عطش خاک کمرها شکست


آب در این تشنگی از خود گذشت دجله به خون شد دل صحرا شکست


قاسم ولیلا همه در خون شدند این چه غمی بود که دنیا شکست


محرم ماه غم نیست ماه عشق است محرم مَحرم درد حسین است

 

دیباچه ی عشق و عاشقی باز شود

دلها همه آماده ی پرواز شود


با بوی محرم الحرام تو حسین

ایام عزا و غصه آغاز شود.

 

 




 

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 728 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

-۱ درس قبل ذهن دانشآموزان را با اين مساله كه بايد براي سراي ديگر توشه آماده كنند، به خوبي آماده كرد. آنها دانستند كه اگر از حالا به فكر جمع نمودن ره توشه براي سفر آخرت نباشند، يقينا در آن سرا دست خالي خواهند ماند و از اين رو به دنبال يافتن اين پرسش هستند كه براي داشتن سفري آسوده چه بايد بكنند؟

اين درس به دنبال پاسخ به بخشي از اين پرسش است و برخي اعمالي را كه در هنگام مرگ و پس از آن در آسايش و سختي طي نمودن اين مسير موثر است معرفي ميكند.

2- مواردي كه در اين درس به عنوان اعمال موثر در زندگي پس از مرگ بيان شدهاند، همگي براساس نياز مخاطب گزينش شدهاند.

چرا كه نوجوان امروز ما معمولا رفتار مناسبي با پدر و مادر خويش ندارد و آن گونه كه شايستهي آنهاست رفتار نميكند. بد خلقي و بد اخلاقي نيز يكي ديگر از ويژگيهاي اين سن نوجوان است. زيرا با ورود وي به سن بلوغ و تغييرات روحي و شخصيتي دجار بحرانها و تعارضاتي ميشود كه به شدت بر اخلاق و منش او تاثير ميگذارد و همين امر موجب بروز برخي خشونتها و بد خلقيها از سوي او ميشود.

بحث كمك به ديگران كه تحت عنوان صدقه ياد شده است نيز، يكي از موارد ضروري است كه بايد در اين سن به مخاطب آموزش داده شود. زيرا اگر نوجوان در اين سن، با فرهنگ توجه به محرومان و نيازمندان آشنا نشود و خود را از حالا به اين مساله عادت ندهد، در سنين بالاتر نيز توجهي به اين مساله نخواهد داشت.

3- همكاران محترم توجه داشته باشند كه عملي كه در اين درس به عنوان اعمال موثر در زندگي اخروي ياد شدهاند،؛ گرچه در آخرت به صورت كامل ظهور پيدا ميكنند و اثرات و بركات فراوان خود را نشان ميدهند اما در همين زندگي دنيا نيز اثر و بركات فراواني دارند.

مثلا نيكي به پدر و مادر در همين دنيا نيز موجب نزول خير و بركت از سوي خدا ميشود. در روايت امام صادق (ع) نيز كه در درس آمده به اين نكته اشاره شده است. ايشان نيكي به پدر و مادر را هم موجب آسان شدن مرگ دانستهاند و هم موجب دور ماندن انسان از فقر و تهي دستي در دنيا.

همچنين خوش اخلاقي نيز هم در اين دنيا موجب راحتي و آسايش است هم در آخرت. در روايات فراواني خوش اخلاقي عامل فزوني رزق و روزي در دنيا معرفي شده است.

صدقه دادن نيز علاوه بر بركاتي كه در آخرت دارد، در دنيا انسان را از بلاهاي گوناگون نجات ميدهد.

از اين رو دانشآموزان بايد بدانند كه حتي اگر خوهان آسايش و رفاه در اين دنيا هم هستند، بايستي به اين صفات نيك اخلاقي تن دهند.

4- نكته مهمي كه از داستان امام سجاد و كمك او به نيازمندان دريافت ميشود، اين است كه آن چه به صدقه ارزش ميدهد و بر ثواب و پاداش آن ميافزايد، مراجعهي خود ما به انسانهاي فقير و رسيدگي به حال آنان است. يعني نبايد منتظر بمانيم تا فرد نيازمند به ما مراجعه كند و درخواست كمك كند بلكه همچون امام سجاد (ع) بايستي خود ما به دنبال فقرا باشيم و هم و غم رفع نيازهاي آنان را داشته باشيم. امام ميتوانست در خانه بنشيند و به فقرا بگويد براي دريافت صدقات به نزد او بيايند اما ايشان خودشان بدون كمك گرفتن از اصحاب و ياران به سراغ فقرا ميرفتند و پيش از آنكه آنان چيزي درخواست كنند به درخواست آنان پاسخ ميگفتند. معناي حقيقي صدقه و كمك به نيازمند اين است.

 

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 660 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

1- اين درس نخستين درس در خصوص معاد در دورهي راهنمايي است. در تبيين اهميت اين اصل اعتقادي لازم است به دانشآموزان تفهيم شود كه اعتقاد به معاد موضوعي مشترك در ميان تمام اديان الهي بوده و علاوه بر مسلمانان، پيروان تمام شرايع آسماني ديگر نيز معتقد به زندگي پس از مرگ هستند.

2- علت تاكيد همهي اديان بر مساله معاد اين است كه اعتقاد به معاد اصلي ترين انگيزه براي اجراي احكام و دستورات در ميان پيروان اديان مختلف به شمار ميرود و احكام، معارف و تعاليم مختلف فردي و اجتماعي اديان، بدون در نظر گرفتن اين اصل هيچ ضمانتي براي اجرا ندارند.

اگر واقعا هيچ محاسبه و مجازاتي در ادامه دنيا وجود نداشته باشد و با مرگ پرونده انسان براي هميشه بسته شود، چه انگيزهاي ميتواند از زياده خواهي بشر در زندگي فعلياش جلوگيري كند؟ چرا يك فرد فقير نبايد دست به دزدي و خيانت بزند و چرا يك فرد ثروتمند بايد به ديگران كمك كند؟ در حقيقت باور به معاد و پاداش و مجازاتهاي آن در حقيقت نقش پليسي را ايفا ميكند كه همواره همراه انسان است و از درون بر آنها نظارت دارد.

3- از آن جايي كه رويكرد كتاب ‹‹پيامهاي آسمان›› بهره گيري از مقبولات و پيش فرضهاي فطري دانش آموزان است، تلاشي براي اثبات استدلالي عقايد ديني براي دانشآموزان در سنين حدود 12 سالگي انجام نميدهد. زيرا اين كار در اين سن بيش از آنكه فهم ديني آنان را افزايش دهد، انديشهي آنان را با شبهاتي درگير ميسازد كه توانايي درك پاسخ آنها را در اين سن و سال ندارند. لذا با توجه به اينكه دانشآموزان در اين سنين اصولا منكر روز قيامت و معاد نيستند، از بيان براهين مختلف كلامي و فلسفي در اثبات معاد خودداري كرده و بيان اين مطالب را به دوران دبيرستان واگذار نموده ايم.

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 607 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

 

1- يكي از اهداف اين درس متوجه كردن مخاطبان به ناتواني و ضعف انسان از يك سو و قدرت و توانايي خدا از سوي ديگر است. اگر ما خوب به خود و اطراف خود نگاه كنيم ميبينيم كه در بسياري از نيازهاي خود محتاج ديگرانيم. مثلا وقتي مريض ميشويم و در بستر بيماري ميافتيم. خودمان توان مراقبت از خودمان را نداريم، بايد كساني مراقبمان باشند، از سوي ديگر، براي مداوا نياز به پزشك و دارو داريم.

از طرف ديگر همين ديگراني که ما نيازمند آن ها هستيم خودشان نيز نيازمند کسان ديگري هستند.  پس در نگاه اول شايد فكر كنيم كه ما با كمك ديگران است كه ميتوانيم نيازهاي خود را بر طرف كنيم اما اگر كمي دقيقتر شويم مييابيم كه ديگران نيز خود محتاج هستند و نيازمند. مثلا ما فكر مينيم كه اين پزشك و دارو است كه ما را خوب ميكند اما در نگاه دقيقتر به اين مطلب پي ميبريم كه چه كسي درمان اين درد را در دارو قرار داده است؟ و يا چه كسي به پزشك هوش و استعداد داده تا به دنبال علم طب برود و راه درمان بيماريها را فرا گيرد؟

و يا ما فكر ميكنيم كه اين كشاورز است كه نياز ما به بسياري از مواد غذايي را تامين ميكند. اما با نگاه دقيقتر پي ميبريم كه اين كس ديگري است كه به اين بذر خاصيت رشد كردن داده تا بزرگ شود و گندم و حبوبات ما را تامين كند.

پس اگر دقيق نگاه كنيم همهي ما محتاج و نيازمنديم و تنها يك كس است كه بينياز است و نيازهاي همهي ما به او ميرسد.

2- با توجه به اينكه در اين درس براي ياري خواستن تنها به خدا تكيه ميكنيم ممكن است اين شبهه به وجود آيد كه آيا ما نبايد از ديگران كمك بخواهيم؟

پاسخ آن است كه هدف ما از بيان اينكه تنها بايد از خدا ياري خواست و به او اميد داشت اين است كه متوجه باشيم كه غير خدا نيرو و توان مستقل و جدايي از خدا ندارد و ما نبايد گمان كنيم كه مثلا يك پزشك بدون خواست و اراده خدا قادر خواهد بود ما را درمان كند و اگر ما به پزشك رو بياوريم ديگر نيازي به خدا نداريم. در نگاه سطحي شايد اين پزشك باشد كه ما را درمان ميكند اما با نگاه عميق اين خداست كه قدرت شفا را در دارو نهاده و يا به پزشك عقل و هوش داده تا درس بخواند و علم پزشكي ياد بگيرد. در واقع در راس همهي اينها خدا قرار دارد و اگر او نخواهد بهترين پزشكها و قويترين داروها نيز گاه از درمان يك بيمار عاجزند.

پس منظور ما اين نبوده كه از ديگران ياري نخواهيم بلكه منظور اين است كه آنگاه كه براي رفع نيازهاي خود رو به سوي ديگران ميآوريم، گمان نكنيم كه ديگران به تنهايي قادر به حل مشكل و نياز ما هستند بلكه اين توانايي را نيز خدا به آنها داده است.

3- خداوند به دليل لطف و رحمت فراگيري كه در حق همهي بندگان دارد همهي انسانها را از بسياري از نعمات خود بهرهمند ميكند. مثلا خداوند آن قدر مهربان است كه حتي كافران و مشركان را نيز از نعمتهاي خود بهرهمند کرده است و اينگونه نيست كه خدا آنان را در فقر و قحطي قرار دهد، يا از نعمت خوراك محروم كند. اما خداوند علاوه بر اين رحمت فراگير، يك رحمت مخصوص و ويژه نيز دارد كه تنها شامل افراد خاصي ميشود. اين لطف خاص خدا باعث ميشود تا حمايت و ياري خدا در همهي لحظات زندگي شامل حال انسان شود و بتواند بر بسياري از مشكلات و سختيها غلبه كند. اما چه كنيم تا اين لطف خاص شامل ما نيز بشود؟ در اين درس چند مورد از اعمالي كه موجب توجه خاص خدا به بندگان ميشود معرفي گرديده است.

 

 

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 498 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)


 

آیا میدانید:
آیا میدانید : تعداد ۱۰۱۵۰۳۰ نقطه در قرآن بکار رفته است
آیا میدانید : تعداد ۵۰۹۸ محل وقف در قرآن وجود دارد
آیا میدانید : تعداد ۳۹۵۸۶ عدد کسره در قرآن بکار برده شده است
آیا میدانید : تعداد ۱۹۲۵۳ عددتشدید در قرآن بکار برده شده است
آیا میدانید : بهترین نوشیدنی که در قرآن ذکر شده ( شیر ) می باشد
آیا میدانید : بهترین خوردنی که در قرآن ذکر شده ( عسل ) می باشد
آیا میدانید : بزرگترین عدد در سوره صافات آیه ۱۴۷ آمده که صد هزار می باشد.
آیا میدانید : کمترین حرفی که در قرآن بکار رفته حرف ( ظاء) می باشد
آیا میدانید : بزرگترین سوره قرآن دارای ۲۵۵۰۰ حرف می باشد
آیا میدانید : تعداد کلمات سوره تکویر برابر با تعداد سوره های قران است
آیا میدانید : سوره اخلاص به نسب نامه خداوند معروف است
آیا میدانید : سوره حمد دوبار بر پیامبر نازل شده یکبار در مکه و یکبار در مدینه
آیا میدانید : سوره عادیات منسوب به حضرت علی (ع) است
آیا میدانید : در سوره نساء به قوانین ازدواج اشاره شده است
آیا میدانید : آیه ای که سر بریده امام حسین (ع) در شام تلاوت نمود آیه ۹ سوره کهف می باشد.
آیا میدانید : در آیه ۶ سوره مائده مراحل وضو بیان شده است
آیا میدانید : حضرت سلیمان نخستین شخصی بود که بسم الله الرحمن الرحیم نوشت.
آیا میدانید : حضرت موسی (ع) داماد حضرت شعیب (ع) بود
آیا میدانید : حضرت ادریس (ع) اولین شخصی بود که لباس دوخت و خط نوشت
آیا میدانید : پرنده ای که در دربار حضرت سلیمان (ع) خدمت می کرد (هدهد) نام داشت
آیا میدانید : به حیوانی که از طرف خدا وحی شد زنبور بود (آیه ۶۸ یوره نحل)
آیا میدانید :صحیفه سجادیه به خواهر قرآن معروف است
آیا میدانید : رودکی، ناصرخسرو و حافظ شاعرانی بودند که در نوجوانی حافظ کل قرآن بودند.
آیا میدانید : سلمان فارسی اولین شخصی بود که سوره حمد را به زبان فارسی ترجمه کرد.
آیا میدانید : استاد محمود خلیل الحصری اولین کسی بود که قرآن را به روش ترتیل خواند.
آیا میدانید : قران دارای ۱۱۴ سوره است
آیا میدانید : قران دارای ۳۰ جزء است
آیا میدانید : قران دارای ۱۲۰ حزب است
آیا میدانید : قران دارای ۶,۲۳۶ ایه (نشانه) است
آیا میدانید : قران دارای ۷۷,۷۰۱ کلمه است
آیا میدانید : قران دارای ۳۲۳,۶۷۱ حرف است
آیا میدانید : قران دارای ۹۳,۲۴۳ فتحه است
آیا میدانید : قران دارای ۳۹,۵۸۶ کسره است
آیا میدانید : قران دارای ۴,۸۰۸ ضمه است
آیا میدانید : قران دارای ۱۹,۲۵۳ تشدید است
آیا میدانید : قران دارای ۳,۲۷۲ همزه است
آیا میدانید : قران دارای ۱,۷۷۱ مد است
آیا میدانید : قران دارای ۱,۰۱۵,۰۳۰ نقطه است
آیا میدانید : قران دارای ۵,۰۹۸ وقف است
آیا میدانید : قران در ۲۳ سال بر پیامبر نازل شد

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 521 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

قرآن

در رویداد «غدیر» گذشته بر آیه «تبلیغ» یعنى آیه: «یا اَیّها الرسول بلغ ما انزل الیك من ربك» دو آیه دیگر نازل شده و به حادثه رنگ ابدى و جاودانى بخشیده است این دو آیه عبارتند از:

1- آیه اكمال دین .

2- آیه سؤال عذاب.

اینك پیرامون هر دو آیه به بحث و گفتگو می ‏پردازیم :

«الیوم یئس الذین كفروا من دینكم فلا تخشوهم و اخشون الیوم اكملت لكم دینكم و اتممت علیكم نعمتى و رضیت لكم الاسلام دیناً» 1

«امروز كافران از (نابودى) دین شما نومید شدند از آنان مترسید و از من بترسید، امروز دین شما را تكمیل كردم و نعمت خود را به پایان رسانیدم و اسلام را به (عنوان) دین، براى شما برگزیدم».

دقت در مضمون آیه اكمال دین، می ‏رساند كه روز نزول آیه حادثه بسیار مهمى رخ داد، كه مایه نومیدى دشمنان از پیروزى براسلام و موجب كمال دین و به پایان رسیدن نعمتهاى معنوى خدا شده است اكنون باید دید چه روزى می ‏تواند حامل چنین نویدهائى باشد، و با این خصوصیات و نشانه ‏ها خود را در عرصه تاریخ نشان دهد؟

1- آیا روز فتح مكه می ‏تواند داراى چنین خصوصیاتى باشد؟ به طور مسلم نه، زیرا در آن روز پیمانهاى مسلمانان با مشركان به قوت خود باقى بود و هنوز مراسم حج بسان عصر جاهلى برگزار می ‏شد،و قسمتى از احكام اسلام پس از آن فرود آمده است از این جهت نه یأسى بركافران منطقه مستولى شده بود ونه آئین به معنى بیان فروع و نه به معنى تحكیم پایه ‏هاى آن، تكمیل گردیده بود.

2- آیا روز اعلام بیزارى از مشركان می ‏تواند مظهر چنین روزى باشد، به تصور اینكه یأس و نومیدى در چنین روزى بر مشركان مستولى گردید؟ باز می‏گوئیم نه، زیرا بیان دین به معنى احكام در آن روز پایان نیافته بود به گواه اینكه قسمتى از «حدود» و «قصاص» و احكام مربوط به «كلاله» پس از اعلام بیزارى نازل گردیده است. بنابراین تنها مسأله یأس نشانه آن روز نیست، بلكه یأس توأم با تكمیل آئین؛ و هرگز در روز اعلام بیزارى این دو نوید، به صورت توأم، در آن روز تحقق نپذیرفته بود.

اكنون باید دید روزى كه حامل این نوید گرانبها بود چه روزى بوده است؟!

گروهى نظر می ‏دهند كه این روز، همان روز «عرفه» سال دهم هجرت است كه در تاریخ به نام «حجةالوداع» معروف است ولى با توجه به حوادث تاریخى این دو نوید گرانبها در چنین روزى تحقق نپذیرفت.

اما مسأله یأس و نومیدى به دو صورت می ‏تواند مطرح گردد:

الف: یأس قریش و مشركان شبه جزیره یك چنین نومیدى پیش از این روز تحقق پذیرفته بود و قریش در روز فتح مكه، و دیگر مشركان در روز اعلام بیزارى، از پیروزى اسلام كاملاً مأیوس شده بودند در این صورت صحیح نخواهد بود كه بگوئیم در روز عرفه سال دهم حجة الوداع یأس و نومیدى مشركان جامه عمل پوشید در حالى كه چنین كارى یك سال و اندى قبل، تحقق پذیرفته بود.

ب: یأس همه كافران روى زمین به یك چنین نومیدى تا آن روز جامه عمل نپوشیده بود.

اما مسأله تكمیل دین اگر مقصود از «دین» احكام و فروع دین باشد هرگز پرونده بیان احكام الهى در روز عرفه بسته نشد بلكه یك رشته احكام مربوط به «ربا و ارث و كلاله» پس از روز عرفه«حجةالوداع» نازل شده است. 2

تنها روزى كه می ‏تواند بستر این دو نوید الهى باشد، همان روز «غدیر» است كه با تعیین جانشین هم یأس بر دشمنان مستولى گردید، و هم آئین خدا تكمیل شد.

البته مقصود از یأس، نومیدى مخصوصى است كه با تكمیل دین توأم می ‏باشد.

و مقصود از تكمیل دین، تكمیل اركان و پی ‏ریزى اسباب بقاء آنست، نه بیان فروع و جزئیات، اكنون به بیان هر دو مطلب می ‏پردازیم:

الف: تعیین جانشین و استیلاء یأ‏س

روزى كه پیامبر جانشین خود را رسماً تعیین كرد، در آن روز كافران در یأس و نومیدى از محو نابودى اسلام، فرو رفتند زیرا آنان تصور می كردند كه آئین اسلام قائم به شخص پیامبر است و با رحلت رسول گرامى ازمیان می ‏رود و اوضاع به حال سابق باز می ‏گردد، وقتى مشاهده كردند كه پیامبر فرد شایسته‏ اى را (كه از نظر علم و دانش عدالت و دادگرى، قدرت و قاطعیت بى نظیر بود)، براى رهبرى تعیین كرد و مسلمانان با او بیعت كردند، از زوال اسلام نومید گردیدند. و به كلى مأیوس شدند و دیدند كه اسلام به صورت یك آئین ریشه دار در آمد، و دیگر براى آن تزلزلى نیست .

آیات قرآنى گواهى می دهد كه كافران پیوسته چشم طمع به دین مسلمانان دوخته بودند و آخرین آرزوی آنان این بود كه مسلمانان را از آئین خود باز دارند، و به كیش نیاكان خود برگردانند چنانكه می ‏فرماید:

«ود كثیر من اهل الكتاب لویردونكم من بعد ایمانكم كفاراً» 3

«و بسیارى از اهل كتاب آرزو كردند كه شماها را پس از ایمان، به سوى كفر بازگردانند».

ولى پیشرفت سریع اسلام در شبه جزیره و سقوط پایگاه شرك در مكه از امید آنان می ‏كاست ولى آخرین پناهگاه خیالى آنان این بود كه چون آورنده آئین جدید، فرزندى ندارد كه پس از درگذشت او حكومت جوان اسلام را رهبرى كند، از این لحاظ، اساس حكومت اسلامى پس از رحلت او فرو می ‏ریزد و چیزى طول نمی ‏كشد كه بر آن پیروز می ‏شوند و وضع، به همان حال نخست باز می ‏گردد.

قرآن سخن كافران را در این باره براى ما نقل مى‏كند چنانكه می ‏فرماید:

«اَمْ یَقُولُونَ شاعِرٌ نَتَرّبصُ به رَیْبَ المَنُون»4

«بلكه آنان می ‏گویند كه او (پیامبر) شاعرى است و ما انتظار می ‏بریم كه او دچار حوادث روزگار گردد و از دنیا برود.»

این آخرین نقشه‏اى بود كه كافران به آن امیدوار بودند، ولى روزى كه رسول خدا، وصى خویش و رهبر مسلمانان را پس از خود تعیین نمود، آن روز، روزى بود كه شبحى از ترس و یأس برفراز زندگى مشركان سایه افكند و طمع آنان از بین رفت .

ب: تكمیل دین

اگر آنروز با نصب خلیفه و تعیین جانشین، یأس بر مشركان مستولى گردید، آئین اسلام نیز به صورت آئین كامل درآمد، و مقصود از «اكمال دین» در آیه، بیان فروع و وظائف عملى مسلمانان نیست، بلكه فراهم ساختن بقاء و پایدارى آنست و یا تحكیم و تثبیت علل استقرار و بقاء، یعنى تعیین رهبر، دین تكمیل گردید و با در نظر گرفتن این معنى جمله‏ هاى آیه با هم كاملاً مربوط و متناسب می ‏گردد. و روز تحقق این دو حادثه معین می ‏شود.

پیامبر پس از نصب على (ع) براى خلافت چنین فرمود: «الله اكبرعلى اكمال الدین و اتمام النعمة و رضا الرب برسالتى و بالولایة لعلى (ع) من بعدى» «سپاس خداوندى را بر تكمیل آئین، و اتمام نعمت، و رضایت او بر رسالت من و ولایت على (ع) پس از من »

مدارك نزول آیه در غدیر

مفسران و محدثان اسلامى نزول آیه را در روز غدیر یادآور شده‏اند. و ما در این جا به بخشى از این مدارك اشاره می ‏كنیم. و اگر مدارك شیعه را در این مورد، بر مدارك اهل سنت اضافه كنیم، قهراً مسأله به عالى‏ترین حد از «تواتر» مى‏رسد

۱- الولایة تألیف طبرى (متوفاى 310 ه").

2- تفسیر ابن كثیر شامى، (774 ه") ج 2، ص 14.

3- تفسیر الدرالمنثور سیوطى شافعى، متوفاى (911 ه") ج 2، ص 259 و الاتقان، ج 1، ص 31 (طه 1360).

4- تاریخ ابوبكر خطیب بغدادى، متوفاى (43) ج 8، ص 290.

5- شیخ الاسلام حموینى، در فراید السمطین باب 13.

6- خوارزمى، متوفاى (568 ه") در مناقب ص 80 و 94.

7- تاریخ ابن كثیر، ج 5، ص 2101.

8- تذكره سبط ابن جوزى حنفى، متوفاى (654) ص 18.

علامه عالیقدر مرحوم امینى در كتاب جاوید «الغدیر» ج 1، ص 230 به بعد، اقوال و روایات وارد از طریق اهل سنت را كه همگى گواهى می ‏دهند كه آیه «الیوم اكملت» در روز غدیر نازل شده است به تفصیل نقل كرده است... اما روایات شیعه درباره شأن نزول آیه شریفه، در كتابهاى مربوط به امامت و در تفاسیر معتبر موجود می ‏باشد.

 

 

 

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 552 دوشنبه 29 مهر 1392 نظرات (0)
عرش بر دوش غدیر

در روز غدیر ، عقل اول‏
آن مظهر حق ، نبى مرسل

چون عرش تو را کشید بر دوش‏
آنگاه گشود لعل خاموش

فرمود که این خجسته منظر
بر خلق پس از من است رهبر

بر دامن او هر آن که زد دست‏
چون ذره به آفتاب پیوست

**************************
تنها در غدیر !!

دشت غوغا بود ، غوغا بود ، غوغا در غدیر
موج مى ‏زد سیل مردم مثل دریا در غدیر

در شکوه کاروان آن روز با آهنگ زنگ‏
بى‏ گمان بارى رقم مى‏ خورد فردا در غدیر

اى فراموشان باطل سر به پایین افکنید
چون پیغمبر دست حق را برد بالا در غدیر

حیف اما کاروان منزل به منزل مى ‏گذشت‏
کاروان مى ‏رفت و حق مى‏ ماند تنها در غدیر !!

" علیرضا سپاهى لائین "

**************************

 

 

چراغانى صحراى غدیر

گفت برخیز که از یار سفیر آمده است‏
به چراغانى صحراى غدیر آمده است

موج یک حادثه در جان غدیر است امروز
و على چهره تابان غدیر است امروز

بیعت شیشه ‏اى و آهن پیمان شکنى‏
داد از بیعت آبستن پیمان شکنى !

پس از آن بیعت پر شور على تنها ماند
و وصایاى نبى در دل صحرا جا ماند

موج آن حادثه در جان غدیر است هنوز
و على چهره تابان غدیر است هنوز

" ناصر شعار ابوذرى "

**************************

 

غدیر نقش ولاى على به سینه ما

غدیر عید همه عمر با على بودن‏
غدیر آینه ‏دار على ولى الله ست

غدیر حاصل تبلیغ انبیا همه عمر
غدیر نقش ولاى على به سینه ماست

غدیر یک سند زنده ، یک حقیقت محض‏
غدیر از دل تنگ رسول عقده گشاست

غدیر صفحه تاریخ وال من والاه‏
غدیر آیه توبیخ عاد من عاد است

هنوز لاله � اکملت دینکم � روید
هنوز طوطى � اتممت نعمتى � گویاست

هنوز خواجه لولاک را نداست بلند
که هر که را که پیمبر منم ، على مولاست

بگو که خصم شود منکر غدیر ، چه باک‏
که آفتاب ، به هر سو نظر کنى پیداست

چو عمر صاعقه کوتاه باد دورانش‏
خلافتى که دوامش به کشتن زهراست

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 518 دوشنبه 29 مهر 1392 نظرات (0)

باسلام خدمت دانش آموزان سراسرکشور

مدیریت وب سایت www.madrese123.rozblog.com تصمیم به برگزاری آزمون آنلاین دروس قرآن پیام های آسمان وعربی نموده است لذا دانش آموزانی که مایلند در این آزمون ها شرکت نمایند  برای ثبت نام درآزمون اینجا ، کلیک کنید

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 557 جمعه 26 مهر 1392 نظرات (0)

 


1- يكي از اهداف مهم اين درس آشنا نمودن دانش­آموزان با بحث نظارت الهي است. يعني بدانند هميشه و در همه حال كسي ناظر بر آن ها و اعمال آنهاست و هيچ گاه تنها و رها شده به حال خود نيستند. اگر انسان با تمام وجود اين مساله را درک کند ديگر هيچ گاه حاظر به انجام گناه نيست، زيرا مي­داند که تمام اعمالش به خوبي ديده مي­شود.

طبق آيات و روايات، علاوه بر خدا،‌ فرشتگان و اولياي الهي نيز ناظر بر اعمال انسانند. کاتبان اعمال هر لحظه با ما هستند و کارهاي خوب و بد ما را مي­نويسند و اعمال ما نيز به محضر امام زمان عرضه مي­شود. حال آيا کسي که اين همه ناظر دارد حاظر مي­شود به راحتي تن به گناه دهد؟!

2- بحث نظارت خدا و فرشتگان خدا، نگاهي توام با ترس در دانش­آموزان نسبت به خداوند ايجاد مي­کند، زيرا توجه به اين که انسان هر لحظه مراقباني دارد که شاهد و ناظر اعمال او هستند و لحظه به لحظه­ي او را ثبت و ضبط مي­کنند، ‌موجب نوعي ترس و دلهره در درون انسان مي­شود. اگر چه اين ترس مطلوب است و موجب پرهيز از گناه مي­شود اما براي اينکه نوع نگاه دانش­آموزان به خداوند، نگاهي صرفا از سر ترس و اضطراب نباشد، بحث حفاظت الهي به دنبال بحث نظارت مطرح شده است. يعني اينکه خدايي که دائم ناظر ماست، حافظ ما نيز هست و براي تک تک ما فرشتگاني گمارده تا ما را از خطرات حفظ کنند. اين گونه نيست که خداوند صرفا ناظري باشد که همچون ناظران و مراقبان بشري به دنبال مچ­گيري و ثبت خطاها باشد، بلکه او ناظري رئوف است که نظارت او باعث مراقبت و حفاظت از ما نيز هست. بنابراين همراه شدن بحث حفاظت خدا با بحث نظارت، باعث مي­شود تا دانش آموز احساس کند که اگر چه هر لحظه ناظر و ناظراني دارد اما همين ناظران، مراقبت از او را نيز بر عهده دارند. توجه به اين دو مساله در کنار هم، حس خوبي را نسبت به خداوند در مخاطب ايجاد مي­کند و احساس ترس او تبديل به احساس امنيت و آرامش مي­شود.

3- در توضيح مطلب قبل و براي جا افتادن بهتر آن در ذهن دانش­آموز مي­توان اينگونه مطلب را بيان کرد:

افراد و مقامات مهم هر کشور،هميشه محافظاني براي حفاظت از جان خود دارند كه در همه جا به همراه آنان­اند مثل رئيس جمهور يك كشور که محافظان زيادي دارد كه در همه حال وي را همراهي مي­كنند تا او را از خطرات احتمالي نجات دهند.  از سوي ديگراين محافظان به علت همراهي هميشگي با وي هميشه ناظر بر كارهاي او نيز هستند و هيچ كار رئيس جمهور از ديد آنها پنهان نيست.

 حال اگر خدا براي ما انسان­ها محافظاني قرار داده است، اولا نشان از آن دارد كه ما افراد مهمي براي او هستيم و خداوند به تك تك ما انسانها به ديد يك فرد مهم نگاه مي­كند و از همين رو براي ما محافظاني قرار داده تا ما را از خطرات حفظ كنند و ثانيا كساني كه هميشه همراه ما هستند قطعا به تك تك اعمال ما نيز آگاه خواهند بود.

پس حال كه ما اين قدر در نزد خدا مهم هستيم، خودمان نيز قدر خود را بدانيم و با كارهاي بي­ارزش و گناه آلود از ارزش خود نكاهيم.

4- در اين درس، علاوه بر توجه به بحث محافظت كه درصدد تبيين رابطه­ي محبت آميز خداوند با بندگانش بود، به نشانه­هاي ديگري نيز از توجه و محبت خاص خداوند به انسان­ها، اشاره شده است.

نعمت­هايي همچون توانايي خاص انسان براي رسيدن به رشد اخلاقي كه باعث مي­شود كارهاي خوب و بد را بشناسيم و بتوانيم درون خود را به صفات خوب اخلاقي مزين كنيم و يا صفت انديشيدن و تفكر كه باعث مي­شود بتوانيم در هر مساله­اي به خوبي تفكر كنيم و براي زندگي خود برنامه و هدف داشته باشيم.

همه­ي اين نعمت­ها نشان مي­دهد كه ما انسا­ن­ها مورد توجه خاص خدا بوده­ايم و يقينا اين همه نعمت نمي­تواند بدون دليل باشد.

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 440 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (1)

قابل توجه دبیران قرآن

برنامه ي راديويي خانه ي قرآن موج 100 مگاهرتز تدريس كتاب هاي درسي آموزش قرآن توسط مؤلفان تقديم به

آموزگاران دوره ي ابتدايي و دبيران قرآن سراسر كشور پايه هاي اول و دوم ابتدايي شنبه سوم و چهارم

ابتدايي يك شنبه پنجم و ششم ابتدايي دو شنبه سوم راهنمايي و اول متوسطه سه شنبه دوره ي

متوسطه ي دوم چهار شنبه پرسش و پاسخ ( برنامه زنده ) پنج شنبه ساعت پخش : 19:30

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 575 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (1)

 

نرم افزار KMPlayerدر بین کاربران فارسی زبان بسیار محبوب است. شاید دلیل محبوبیت این نرم افزار علاوه بر قدرت بالای آن، معرفی نسخه های جدید آن در سایت های ایرانی باشد.

 

کا ام پلیر نه تنها قابلیت پخش انواع فرمت های ویدیویی (فیلم) را دارد، بلکه یک رابط کاربری بسیار زیبا برای پخش موسیقی نیز دارد و میتواند جایگزین نرم افزارهایی مثل Winamp نیز باشد.

 

نرم افزار KMPlayerتقریبا از تمام فرمت های رایج صوتی و تصویری پشتیبانی میکند. از جمله فرمت های فیلم AVI, MKV, MPG, 3GP, MP4, MOV, DVD, VCD, WMV و همچنین فرمت های صوتی MP3, WAV, OGG, WMA و بسیاری فرمت های دیگر.

 

در این مطلب میتوانید جدیدترین نسخه این نرم افزار (ورژن 3.6) را دانلود کنید

 

 

 

مهم ترین قابلیت های نرم افزار KMPlayer :

- امکان پخش تمام فرمت های رایج فیلم و موسیقی

- نمایش زیر نویس با فرمت های مختلف

- رابط کاربری جداگانه برای پخش فیلم و پخش موسیقی

- امکان جمع شدن نرم افزار در System Tray در هنگام پخش موسیقی

- سرعت بالا در اجرای نرم افزار

نسخه جدید نرم افزار پخش فیلم و موسیقی، KMPlayer 3.6را میتوانید به صورت رایگان از سرزمین دانلود دریافت کنید:

دانلود با حجم 32.9 مگابایت

پسورد فایل دانلود شده، www.sarzamindownload.com

چنانچه مشکلی برای دانلود فایل و یا اجرای آن دارید، به صفحه راهنمای سایتمراجعه کنید.

 

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 515 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

ماه ذی الحجه ماهی است بسیار پربرکت. رسول خدا (ص) فرمود: عبادت و کار نیک در هیچ ایامی به اندازه این ایام (ده روز اول ماه ذی‌الحجه) فضیلت ندارد.

ماه ذی الحجه آخرین ماه سال هجری قمری است و ماهی است بسیار پربرکت. بزرگان دین هنگامی که این ماه وارد می شد، اهمیت خاصی بویژه در دهه اول این ماه

به عبادت می دادند.

در بعضی از روایات آمده است، شب های دهگانه ای که قرآن در سوره "والفجر ولیال عشر" به آن سوگند یاد کرده است، شب های دهه اول این ماه شریف است و این سوگند به خاطر عظمت آن است.

خداوند در سوره حج (آیه 28) ضمن بیان فریضه بزرگ ˈحجˈ سخن از ˈایام معلوماتˈ گفته است که مومنان باید در آن به یاد خدا باشند. یکی از تفسیرهای معروف ˈایام معلوماتˈ که در روایات نیز آمده است، 10 روز اول ماه ذی الحجه است.

در حدیثی از رسول خدا (ص) می خوانیم که عبادت و کار نیک در هیچ ایامی به اندازه این ایام (ده روز اول ماه ذی الحجه) فضیلت ندارد.

افزون بر اینها، هم صدا شدن با زوار خانه خدا در این ماه، و یاد و خاطره مراسم باشکوه حج و معنویت و برکات آن، حال و هوای دیگری به انسان می دهد بویژه برای کسانی که در سلک زوار سعادتمند خانه خدا قرار گرفته اند، یا با یاد و خاطره آنها همراهند.

وجود دو عید مهم اسلامی عید قربان (عید اضحی) و عید غدیر (عید ولایت) و روز ˈعرفهˈ و خاطره دعای عجیب و بسیار گرانبهای امام حسین (ع) در عرفات، شکوه و عظمت خاصی به این ماه بخشیده، و سزاوار است همه مومنان از فضای آکنده از معنویت این ماه غافل نشوند و در خودسازی و تهذیب نفس بکوشند.

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 552 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (1)

 

بهشت از رایحه ای دلنوار، سرمست می شود.  

جشنی برپاست از انبوه فرشتگان و کائنات.  

بر منبری از نور و روشنایی، جبرئیل خطبه می خواند برای علی علیه السلام و فاطمه علیهاالسلام و زندگی آغاز می شود.  

طوبی، دل انگیزترین نغمه اش را شاباش می فرستد.  

صدایی می شکوفاند جان ها را و شاید خداست که برای این عروس و داماد پیام تبریک و تهنیت می فرستد.  

زمین:  

خانه وحی، مهبط فرشتگان است.  

مدینه، شادیِ این دقایق مقدس را پشت در خانه، به وجد آمده است.  

از میان تمام مردان عرب، تنها مدال همسری فاطمه، گردن آویز علی می شود.  

راز عشقی بزرگ.  

مَرَجَ الْبَحْرَیْنَ یَلْتَقیان.  

دو دریا به هم می پیوندند در قداستی بی نظیر.  

دو دریای علم و حلم، علی و فاطمه، تا جهان به خنکای وجودشان به ساحل آرامش برسد.  

و آب که چه زیبا مهر فاطمه را به دل دارد و خاک که راز بزرگی علی را به دوش می کشد.  

و عشق که از تلاقی این دو متولد می شود؛ آب و خاک،  

دین از این پس، آسوده خواهد بود در سایه سار محبت و مهربانی این عروس و داماد.  

«وَ لَهُ الجَوارِ المُنْشَئاتُ فِی البَحْرِ کَالاَعْلام؛ و از آن دو دریا، دو گوهر هستی پدید می آید؛ حسن و حسین، سید جوانان اهل بهشت».  

و حقیقت ادامه می یابد در گرو پیوند علی و فاطمه؛  

زیر یک سقف، پای سفره ای ساده، از پیوند دو نور، تا یازده ستاره روشن  

و تاریخ عشق، از همین جا آغاز می شود.  

 

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 1664 دوشنبه 15 مهر 1392 نظرات (0)

                             برای دانلود برروی لینک   زیر کلیک کنید     

                                                               برای اجرای بازی بایدنرم افزارفلش پلیرروی سیستم شمانصب باشد    

                                                                                

 http://madrese123.rzb.ir/post/105

 

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 539 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (3)

دانلود دیکشنری و مترجم لینگوس، به همراه بهترین واژه نامه های انگلیسی و فارسی

Lingoes 2.9

 

 

 

 

نرم افزار دیکشنری و مترجم لینگوس (Lingoes) با امکانات خوبی که دارد جزو بهترین و محبوب ترین دیکشنری های کامپیوتری است. این نرم افزار هرچند به اندازه Babylon معروف نیست، ولی از نظر امکانات ترجمه کاملا با آن رقابت میکند.

 

محیط و پنجره نرم افزار Lingoes تقریبا شبیه به بابیلون است. وقتی که شما به دنبال ترجمه کلمه ای در این نرم افزار میگردید، ترجمه های مختلف از واژه نامه های گوناگون را ارائه میکند. علاوه بر این اگر به اینترنت متصل باشید امکان ارائه ترجمه از واژه نامه های آنلاین را نیز دارد.

 

امکان تلفظ، تصحیح اشتباهات تایپی، و نمایش واژه های مشابه، از سایر امکانات دیکشنری Lingoes است.

 

در این مطلب، جدیدترین نسخه این دیکشنری به همراه این واژه نامه ها ارائه شده است:

- دو واژه نامه انگلیسی به فارسی

- یک واژه نامه فارسی به انگلیسی

- دو واژه نامه انگلیسی به انگلیسی

 

کافیست بعد از نصب نرم افزار، هر کدام از واژه نامه های دلخواه خود را نیز نصب کنید تا در هنگام ترجمه، از منابع آنها نیز استفاده و نمایش داده شود.

 

 

 

مهم ترین امکانات دیکشنری و مترجم Lingoes :

- ترجمه انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی، و انگلیسی به انگلیسی

(به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت)

- پشتیبانی از ترجمه 18 زبان مختلف به صورت آنلاین

- امکان ترجمه متن به صورت آنلاین

- بهره گیری از موتور جستجوی گوگل برای یافتن معنی کلمات و اصطلاحات دشوار

- نمایش ترجمه از واژه نامه های مختلف با توجه به تنظیمات کاربر

- نمایش واژه های مشابه در صورت تایپ چند حرف از یک کلمه

- اصلاح غلط های تایپی کاربر

- امکان ترجمه کلمات در محیط ویندوز، اینترنت، متن، و ... تنها با کلیک روی آن کلمه

- امکان تعیین میانبر دلخواه برای فعال شدن نرم افزار

- امکان تلفظ کلمات انگلیسی

- توانایی تبدیل واحد

- امکان تشخیص کلمات در فایل های PDF و ترجمه آنها

 

 

دیکشنری و مترجم لینگوس به همراه واژه نامه های انگلیسی و فارسی، Lingoes 2.9 را دانلود کنید:

 

دانلود با حجم 74 مگابایت             
پسورد فایل دانلود شده، www.sarzamindownload.com میباشد.

سيدمظفرموسوي نسب بازدید : 639 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

 

حضرت صالح از پيامبران عظيم الشاني است كه نام مباركش نه بار در قرآن ذكر شده است.ايشان در 16 سالگي به پيامبري مبعوث وتا 120 سالگي به ارشاد قومش پرداخت ولي جز اندكي به او ايمان نياوردند.ايشان 280 سال عمر كرد وقبرش در وادي السلام نجف ميباشد.

رسالت حضرت صالح

خداوند بنده خود صالح را به ميان قوم ثمود فرستاد تا آنها را از گمراهي وبت پرستي نجات دهد .حضرت صالح از راههاي گوناگون به ارشاد قومش ميپرداخت وآنها را به پرستش خداي يگانه دعوت مينمود اما قوم ثمود به او ايمان نمي آوردند وبه پرستش بتهاي 70 گانه خود مشغول بودند.يكي از عادات آنها زياده روي در خوردن وآشاميدن وساختن بناهاي مجلل بود.اما صالح آنها را از اينكار منع ميكرد وبه ارشاد آنها ميپرداخت.اما قومش به جاي تمكين از او وي را به هذيان گوئي متهم مي كردند.آنها از صالح خواستند تا معجزه اي بياورد تا دليلي بر حقانيتش باشد.از اينرو خداوند معجزه اي روشن براي آنها آورد.

معجزه حضرت صالح

حضرت صالح عاقبت از ارشاد قومش مايوس شد وبه آنها پيشنهادي كرد.او به مردم گفت كه من از خداي شما چيزي درخواست ميكنم كه اگر اجابت كرد من از ميان شما ميروم وشما نيز از خداي من درخواستي كنيد.قوم ثمود اين پيشنهاد را قبول كردند.بنا شد اول صالح از بتها درخواستي نمايد.روز وساعت تعيين شده فرا رسيد ومردم به كنار بتها رفته وغذاهاي خود را به پاي آنها ريخته وسپس به عنوان تبرك مصرف كردند.حضرت صالح نيز به آن مكان رفته ودرخواست خود را از بت بزرگي درخواست نمود.اما بت هيچ جوابي به اونداد.مردم از صالح خواستند درخواست خود را از بتي ديگر بخواهد واو چنين كرد اما باز هم هيچ صدايي از بت نيامد .روز اول اينگونه سپري شد وآبروي مردم وبتها نزد صالح رفت.در روز دوم قرار شد مردم از حضرت صالح درخواستي نمايند.درخواست آنها اين بود كه يك ناقه كه بچه 10 ماهه اي در شكم دارد از دل كوهي بيرون آيد.بنا به درخواست صالح خداوند ناقه اي را از دل كوهي بيرون آورد كه موجب تعجب همگان شد.باز به درخواست مردم ناقه در همان دم بچه اي را به دنيا آورد.آن 70 نفر تصميم گرفتند ماجرا را به اطلاع قوم خود برسانند اما در ميانه راه 64 نفر مرتد شدند كه از افراد باقي مانده نيز بعدا يك نفر ديگر كافر شد و هم نيز ناقه را پي نمود وفقط 5 نفر ايمان آوردند.

اين ناقه مدتها در  ميان قوم به چرا وزندگي پرداخت ودر نتيجه اشراف تصميم به قتل ناقه گرفتند وتوصيه هاي صالح نيز هيچ اثري بر آنها نگذاشت.

نقشه قتل صالح

نه نفر از قوم صالح كه در فساد ل حضروتباهي جلوتر از بقيه بودند تصميم به قتل صالح گرفتند.نقشه آنها اين بود كه زمانيكه صالح براي عبادت به غاري در كوه حجر ميرود او را به صورت مخفيانه به قتل برسانند وسپس خانواده او را نيز نابود نمايند واگر كسي نيز سوال كرد اظهار بي اطلاعي كنند.اما در زمانيكه قصد عملي كردن نقشه خود را داشتندبه اراده خداوند تخته سنگي بر سر آنها فرود آمد وآنها را نابود كرد.

چگونگي كشتن ناقه صالح

بنا به روايتي از كعب نقل شده كه زني بنام ملكاء كه در ميان قوم صالح زندگي ميكرد وداعيه فرمانروائي داشت به صالح حسادت ميكرد.براي همين تصميم به قتل ناقه صالح گرفت.در آن زمان دو نفر زن بدكاره زندگي ميكردند كه با دو مرد رابطه داشتند.ملكاء به سراغ آن دو زن رفت واز آنها خواست كه اگر اين دفعه آن دومرد براي .... آمدند به آنها تمكين ندهند مگر به شرط كشتن ناقه وآن دو زن نيز چنين كردند واينگونه بود كه آن دو مرد به همراه 7 نفر ديگر نقشه قتل ناقه را عملي كردند وپس از كشتن ناقه گوشت آن نيز ميان قوم تقسيم شد.

بعد از اين ماجرا هر كسي گناه را به دوش ديگري مي انداخت.صالح به آنها گفت كه اگر بچه ناقه را سالم به نزد من بياوريد شايد عذاب الهي از شما برداشته شود اما آنها هر چه گشتند اثري از او نيافتند.

سرنوشت قوم ثمود

قوم ثمود با بي شرمي به نزد صالح رفتند وبه او گفتند اگر تو فرستاده خدايي پس عذابي كه به ما وعده داده بودي عملي كن.خداوند به صالح گفت كه تا سه روز ديگر عذاب من نازل خواهد شد.

بنا به پيشگوئي صالح روز اول چهره كافران زرد ودر روز دوم سرخ ودر روز سوم سياه  شد وسپس جبرئيل بر آنها نازل شد وبا صيحه اي بلند پرده گوش آنها پاره وقلبشان شكافته وجگرهايشان متلاشي شد.صبح آن شب نيز خداوند صاعقه اي بر آنها فرستاد وتاروپودشان را نيست ونابود نمود.همه نابود شدند به جز صالح وافراد با ايماني كه به او ايمان آورده بودند.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تور هتل داریوش کیش
  • قیمت هتل های کیش
  • قیمت هتل در کیش
  • مطالب پیشرفته9
  • نوین پی سی :: نوین ترین فروشگاه آنلاین در ایران
  • دانلود آهنگ جدید
  • طلوع خورشید
  • گروه آموزشی دینی و قرآن وعربی متوسطه اول استان هرمزگان
  • عربی برای همه . آموزش مکالمه عربی
  • پایگاه قرآنی دارالقرآن
  • دی ال سی
  • سایت معلمان واساتید عربی
  • گروه آموزشی معارف و عربی در سوریه و لبنان و اردن
  • قرآن ، پیام های آسمانی و عربی دوره راهنمایی و متوسطه
  • شبکه مترجمین ایران
  • گروه آموزشی عربی استان هرمزگان
  • وبلاگ عادل اشکبوس مؤلف کتب عربی
  • سایت گروه درسی عربی
  • آموزش درس عربی متوسطه 1
  • دوست قرآنی
  • پیام نسیم
  • فرهنگ لغت
  • نورالجبین
  • آموزش درس عربی (خانم آقایی)
  • پایگاه درسهایی از قرآن
  • دینی وعربی متوسطه اول (خانم انا محمدی)
  • گروه دینی وعربی شهرستان آبیک
  • عنوان آزمایشی
  • گروه آموزشي ديني و عربي متوسطه اول
  • زنگ عربی (خانم دل آرام)
  • عکس های دوربین ما
  • مرجع بزرگ ایرانیان|مرجع نمونه سوالات درسی تمام مقاطع و دانلود سنتر بزرگ ایران
  • قرآن،عربی و پیام دوره متوسطه1(مشهد مقدس)
  • آموزش قرآن دینی وعربی(آقای محمدتقی باقری)
  • آموزش درس عربی ( خانم سعدی)
  • گنجینه عربی-علیزاده
  • آمزش الکترونیکی متوسطه اول(آقای غریبی)
  • سايت امام علي (ع)
  • سرزمين دانلود
  • پايگاه كيفيت بخشي آموزشي ديني وقرآن استان گيلان
  • گنجینه عربی 2- علیزاده
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    مطالب وب سايت را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
    لوگوی دوستان
    لوگوی ما

    آموزش آنلاین ((موسوی))

    آمار سایت
  • کل مطالب : 205
  • کل نظرات : 169
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 738
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 122
  • باردید دیروز : 62
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,001
  • بازدید ماه : 1,001
  • بازدید سال : 38,598
  • بازدید کلی : 641,208
  • درباره سایت

    بنده دبير قرآن- پيام هاي آسمان وعربي هستم

    اين وب سايت رابراي استفاده دبيران ودانش آموزانمحترم طراحي نموده ام اميدوارم مفيد باشد

    مارابانظرات سازنده خود یاری نمایید با تشکر

    نمایش زنده اخبار

    نمایش زنده اخبار